Blog background

Monday, December 27, 2010

Annandagen

Idag är det min födelsedag och så är jag sjuk. Det började igår eftermiddag med frossningar och ömhet i kroppen. Jag vaknade vid 5-tiden imorse och bara skakade och skallrade tänder, brrr. Har haft mer frossningar idag och tog en lång tupplur på eftermiddan, vaknade sen alldeles svettig för jag hade två tröjor och tre täcken på mig. Jag har inte fått några presenter idag, inte ens en tårta. Men Javari hade ritat en teckning till mig iallafall. I teckningen så ger han mig en tårta. Sött, men en riktig tårta hade också varit trevligt. Både Hakeem och Javari hade ritat teckningar till mig igår också och så fick jag en fin julgransprydnad med ett kort på Hakeem som han hade gjort på skolan. Förresten så fick vi pengar av mina föraldrar för nån vecka sen så jag köpte faktiskt ett par grejer till mig själv då. En mysdräkt (jacka och byxor), örhangen och en bok (The Girl With the Dragon Tattoo av Stieg Larsson).

Juldagen igår var jättetrevlig. Barnen fick öppna julklappar på förmiddan för en gångs skull. Dom fick en Wii så jag visste att dom skulle vilja spela hela dagen. Det är tur jag har snälla foraldrar som betalade för det. Bästa julklappen någonsin! Ja, det var till mig också såklart. Jag har önskat ett Mario-spel sen jag var liten. Vi hade ingen Nintendo på den tiden men jag brukade spela hos grannen och hos en klasskompis ganska ofta. Med Wii:n kom även Wii Sports och så köpte jag Wii Play eftersom det kom med en extra remote. Jag önskar jag kunde visa barnens reaktion när de öppnade paketet med Wii:n. Det var verkligen oslagbart. Dom skrek och tjoade. :) Som tur var filmade vi med videokameran sa vi kan se det igen. Sen spenderade de resten av dagen med att spela, och alldeles för många timmar idag också. Imorgon sa jag att det blir max tva timmars spelande. Man får motion när man spelar Wii Sports så det är ganska tröttsamt. Hakeem fick ont i armen idag, säkert musklerna.

Huset ser ut som ett bombnedslag ungefär sa imorrn blir det städning ifall jag mår bättre.


Julaftonsfika - lussebullar, pepparkakor och glögg.

Juldagen.

Javari pussar Wii:n. :)

Lillälsklingen.

Ny pyjamas.

Dequan med sin nya leksak.

No comments:

Post a Comment