Blog background

Friday, January 7, 2011

Lite egentid

Idag fick jag lite egentid. Maken var hemma så jag kunde lämna minstingen hemma med honom när jag tog Javari till förskolan. Så då hade jag två timmar för mig själv på community centret. Njöt av att få läsa ostört i min nya bok "The girl with the dragon tattoo" (Män som hatar kvinnor) av Stieg Larsson. Den är bra hittills. Ska bli spännande att se vad som hände med Harriet. Hoppas jag får egentid hemma nån gång också. Har inte varit ensam hemma på några år. Om jag fick det så skulle jag nog sova eller surfa eller läsa och äta en massa godis. Inte göra nåt nyttigt iallafall.

Imorgon bitti blir det en promenad i parken med lekgruppen. Behöver definitivt lite motion, eller snarare mycket motion. Börjat få en finfin bilring runt midjan igen och den ska bort. Jag har börjat äta havregrynsgröt i veckan, gud så gott. Det har jag inte ätit på många år. Dock kanske inte så nyttigt när jag strör på en halv tesked socker och lägger i en smörklick. Mjölk har jag i också men dricker aldrig mjölk numera. Inte sen jag flyttade till USA. Till middag ikväll blev det skink-brockoli-makaroni-ägg-sallad. Vi försöker äta lite nyttigare fast vi inte kan många nyttiga recept.

Kanske jag är elak mot min man som påpekar små misstag som i förra inlägget? Kanske borde låta honom göra fula och brända bullar nästa gång och inte säga nåt om en tand går av. ;)

No comments:

Post a Comment