Blog background

Friday, January 7, 2011

Irritationsmoment

Alltså män och instruktioner...för min man är väl inte den ende? Vi har haft många diskussioner när han har klantat sig med grejer för att han inte läser instruktionerna...barnsängar, mat för att nämna ett par exempel. Häromdagen så lagade han mat och pratade i telefon samtidigt och jag satt på laptopen vid köksbordet. Jag går till köksbänken för att kolla nåt och ser då vad han håller på med. Jag vart tvärarg, typ "vad gör människan??!!" Här i USA kan man köpa bulliknande saker på pappersburk, crescent rolls heter de. Se bild nedan. I burken är det åtta ihoprullade trianglar som man tar isär och rullar ihop och stoppar på en plåt och sen in i ugnen. Dom är så himla goda till middan, speciellt med smör och ost på. Iallafall, vad maken gör är att han bara bryter av dem i delar lite hursomhelst och lägger dem som små runda bullar på plåten. Dessutom har han massor med smör på plåten, man behöver inget smör eller ens bakplåtspapper, och ugnen är för varm. Så han har inte läst en endaste instrutkion på baksidan av paketet och antagligen inte ens tittat på bilden. Åh, vad jag störde mig på det! Gillar inte slöseri och när såna enkla saker blir fel och bullarna skitfula. Sen glömde han bort dem i ugnen som vanligt men som tur var kom jag och tog ut dem när de var på gränsen till brända. Han har gjort liknande bullar förut och bränt dem varenda gång. Jag har sagt flera ggr att han kan ställa mobilklockan som jag gör så han inte glömmer. Nä, men självklart så lyssnar han inte på mig. Suck. Hursomhelst, jag började skälla på honom fast han var i telefon. Så irriterad var jag. Han ba "jaha, inte visste jag att man gjorde så och att dom ska se ut så." Kanske borde läsa instruktionerna då? Ett tips.

Burken till vänster och slutresultatet jag föredrar till höger.

Degen som är skårad i trianglar.

Bilder är lånade från internet.


No comments:

Post a Comment